White Walls – Mad Man Circus (2010)

Încep cu ce interesează cel mai mult. Albumul de debut al constănţenilor poate fi descărcat GRATUIT şi legal de pe site-ul Asiluum Arts.
Mereu este ingrat să scrii despre artiştii autohtoni, orgoliile sunt mereu exacerbate, sensibilitatea este mare, dacă ai „tupeul” să critici ceva inevitabil eşti bănuit de motive subiective, personale, mai cu seamă de invidie, dacă lauzi este pentru toată lumea la fel de limpede că eşti cel puţin prieten cu careva din gaşcă sau ai vre-un interes legat de ei. Adică poţi s-o dai cum vrei, nu e bine.
White Walls s-a format pe bazele a două trupe de la malul mării, Protest Urban, respectiv Fortuneteller, numele cum cei familiarizaţi cu Metal-ul contemporan pot să intuiască, l-au ales după titlul unei compoziţii Between The Buried And Me şi la doar un an de la primele repetiţii debutează cu acest „Mad Man Circus”, un disc ce conţine 8 piese originale.
Eugen Brudaru – voce, Alexandru-Eduard Dascălu – chitară, Şerban-Ionuţ Georgescu – bas şi bateristul Marian Mihailă abordează un Metal (Alternativ cum e moda să fie definit) modern, progresiv, complex şi de calitate şi cu siguranţă sunt cel mai bun produs din ultimele – şi nu numai – decenii ale scenei autohtone. Şi ştiţi, sunt zgârcit cu laudele.
Elemente Post Hardcore şi Nu Metal, riffuri zgomotoase şi ritmuri săltăreţe, se îmbină cu pasaje, elemente Progresive şi Alternative, regăsim în muzica lor reflecţii Rush (era modernă, mai ales albumele “Roll the Bones” (1991), “Counterparts” (1993) ), Tool, A Perfect Circle, filonul dur, Metalic, cu rădăcini Death Metal este completat ingenios şi inspirat de secvenţe acustice cu inserturi de Jazz, Eugen Brudaru reuşeşte să cânte în stilul lui Geddy Lee, dar este capabil şi de „hârâială” brutală, răguşită când tema, abordarea o cere.
Dacă e vre-un CD pe care să merită să daţi banii, cu certitudine „Mad Man Circus” este unul din ele.

Materialul a fost lansat oficial (citeşte impresii, vezi video pe Asiluum) marţi, 12 octombrie în cadrul unui concert la Club Control din Bucureşti şi mâine seară pot fi văzuţi băieţii în acţiune şi-n cadrul galei finale al concursului „Maximum Rock – Suport Pentru Underground” ce se va desfăşura tot în capitală, la Silver Church (Calea Plevnei Nr. 61) şi la care vor mai urca pe scenă formaţiile Skullp (Cluj-Napoca), Monarchy (Bucureşti),  Relative (Cluj Napoca), Stillborn (Bucureşti), Chemical Compound (Arad), Searing Blaze (Braşov) şi Stand Alone (Satu-Mare). Preţul biletului este de doar 10 RON, un preţ absolut rezonabil şi meritoriu pentru 8 formaţii aflate în plină ascensiune.
Cu toate că materialul a fost imprimat în Casa de Cultură din Constanţa, discul sună convingător, echilibrat, imprimarea, editarea şi procesarea sunt de calitate, pasajele aerisite, acustice sună impecabil, poate uneori porţiunile mai zgomotoase sună uşor eclectic, dar cu toate acestea atât muzica, cât şi producţia sunt de nivel internaţional indiscutabil. Adrian Mateescu – inginerul de sunet – a făcut o treabă foarte bună, ca şi Costin Chioreanu, artistul responsabil de „ambalaj”.
Discul curge firesc, are un groove bun, natural, temele, pasajele şi piese se succed incitant, momentele de respiro sunt inserate inspirat, ca şi ruperile, răbufnirile mai violente. Este un material unitar, foarte bine structurat şi construit care merită parcurs cap-coadă.

Ca imagine de ansamblu imaginaţi-vă un Rush cu infuzii mult mai incisive, dacă tot şi-au ales numele de la ei, să zicem Between The Buried And Me.
O să spun un lucru aparent aiurea: este şansa noastră să avem o astfel de trupă în ţară, dar este şi neşansa lor să fie din România…
Şi spun asta conştient de faptul că publicul nostru se îmbulzeşte la iris şi la câteva nume de import devenite corporatiste ca Metallica sau AC/DC, nu ştiu cât public ar putea aduna Rush şi probabil mult mai puţin Between The Buried And Me, deci şansele de a reuşii performanţe notabile pentru White Walls şi în general pentru trupele de pe scena autohtonă sunt considerabil mici.
Pe de altă parte penetrarea pieţei internaţionale este o nucă greu de spart. În primul rând casele de discuri din Vest sunt conştiente că în România în ciuda faptului că suntem 22 de milioane, piaţa de desfacere este sub minusculă, practic nerentabilă, în al doilea rând indiferent cât de cinic ar suna, patriotismul local este determinant peste tot şi mai ales pe segmentul caselor de discuri independente, ca să obţii un contract trebuie să fi de cel puţin zece ori mai bun ca oferta locală, însă să ai măcar şansa de a te bate cu acele trupe, ar trebuii să baţi cluburile din Vest cu insistenţă şi persistenţă aproape imposibil de pus în practică şi asta dacă reuşeşti să convingi cluburile din Vest să-ţi acorde şansa să pui piciorul pe scenă acolo.
Greu de dat sfaturi, însă pe lângă bătutul cu şapca-n mână pe la boierii din Vest, adică o promovare cât se poate de insistentă prin trimiterea de CD-uri la case de discuri şi publicaţii mai ales din zona independentă şi Underground, merită orice efort şi sacrificiu infiltrarea trupei într-un turneu european al vre-unei trupe cu oarecare reputaţie şi bază solidă de susţinători. Este o misiune destul de dificilă fără o susţinere consistentă din partea unei case de discuri şi al unui management potent, dar este o trambulină ce poate fi determinantă.

Le ţin pumnii celor din White Walls, sper ca muzica lor să-şi găsească cât mai mare rezonanţă în sufletele rockerilor români şi nu numai. “Mad Man Circus” este unul din cele mai bune discuri ale anului pe segmentul Metal-ului modern, progresiv.

White Walls – Site Oficial (e pe “vine” 😀 )
White Walls – Pagină MySpace
White Walls „Mad Man Circus” pe Asiluum Arts

20 comments on “White Walls – Mad Man Circus (2010)

  1. downloadad si frig … cred ca adevarul e altundeva … ca si tine in anii 90 si astia concureaza pe teritoriul altora in idea ca daca sunt buni prind loc la masa … nu trebe sa fi bun ca sa prinzi loc la masa vestica … trebe sa sti sa-ti furi locul sau sa ti-l faci tu… lucru care nimeni n-are cum sa-l invetze .. fie ai noroc fie il ai in sinage … daca nu speri la vreo fundatie sa te ‘promoveze’! …

    ca exemplu cine ar fi crezut ca o fata ca INA are asa ceva in ea .. personal nici azi nu inteteleg succesul ei nici macar ca ar fi picat pe o felie ce se cauta azi … ca exemplu .. dar nu mai putin a taiat-o pe marea ‘chanteusa’ Paula Serling si pe altele… fara sa se obosesca un inch!

    poate ce tu nu accepti este ca atit de Iris si pe Holograf – pe ambele le detest – nu poti trece prin simplu fapt ca si-au construit pozitia prin concerte … cit timp nu faci numarul astora de concerte nu poti sa-i termini… in rock din pacate cintatul live e inca cheia de a ajunge la liman … iar cintatul live in Ro e tot mai greu in sensul ca publicul nu vine !

    Cred in final ca asta te-a omorit si pe tine .. ai vrut sa faci lucrurile calumea in studio cind defapt trebuia sa batzi drumurile tzarii in lung si-n lat si azi erai acolo …. rockul in special se face live… poate e o idee comoda si provinciala adica burgheza ca rockul se face in studio !!

    • despre cum stă treaba cu underground-ul şi concertele, scriu mâine.
      dar mi-am amintit ceva ce am omis să povestesc. când în ’96 am semnat cu Nation’s Slum-ul pentru nemţi, una din condiţiile mele a fost să ne “plimbe” prin Germania – măcar -, adică să ne ajute să cântăm prin cluburi şi motivul principal pentru care contractul n-a mai funcţionat a fost nu atât întârzierea lansării albumului, ci neimplicarea lor în promoţie, respectiv n-au rezolvat nici un concert. era vremea când vizele se obţineau foarte greu, dar tot atât de adevărat este că pentru a ajunge să cânţi în deschidere la un turneu cât de cât serios, speli vase, cari boxe şi îţi plăteşti locul cum piloţii noi îşi plătesc volanul în Formula 1… asta din sală – şi de pe blog-uri – nu se vede, nu mulţi o ştiu pe la noi.
      deci să ajungi la locul de la masă, tre’ să sari cu bani sau să ai un noroc chior cum puţini au. poate ţine să te împrieteneşti cu trupa X sau Y pe MySpace, Facebook sau Twitter şi într-un final poate te bagă-n deschidere, dar deplasarea, cazarea, cheltuielile tot sunt mari şi şansele să le amortizezi din vânzările de T-shirt şi CD – iar dacă trupa respectivă îţi permite – sunt mici… e cam un cerc vicios, e – iar – ca o masonerie în care dacă nu eşti invitat, nu intrii, nu îţi faci loc pur şi simplu…
      despre iris, holograf…. păi înainte de ’90 numai ei aveau voie să cânte, fie în spectacole, fie la terasele de pe litoral iar după a apărut moda cântărilor sponsorizate de corporatişti iar apoi cele câmpeneşti organizate de primării la care publicul nu plătea iar caşcavalul îl luau tot ei, adică iris, holograf şi cine a mai prins gaşca…. iar mocangeala a futut tot şi azi suntem unde suntem.
      băieţii ăştia au un disc bun şi talent, sunt curios cum sună live, dacă reuşesc să redea muzica aceasta complexă… la ei o sonorizare proastă poate strica absolut tot… şi avem tradiţia sonorizărilor dezastruoase plus mânărelilor care, între noi fie vorba, se practică şi dincolo…
      ce şanse reale au, greu de spus… dar apreciez efortul şi calitatea produsului.

    • danke. am introdus link-ul şi în articol pentru cei interesaţi. 🙂
      baftă, răbdare şi perseverenţă cu Asiluum. (eu m-am “abonat” la Bandcamp – http://mrpanksament.bandcamp.com/ – dar adaug acum la Blogroll şi Asiluum Arts-ul. anul trecut am scris de Contorsionist, ne-am cunoscut la Cybermental. 🙂 )

    • sună fain şi diseară-n Silver Church cred că o să sune bine, sala este generoasă ca spaţiu şi în general se face sonorizare bună.

  2. “dacă lauzi este pentru toată lumea la fel de limpede că eşti cel puţin prieten cu careva din gaşcă sau ai vre-un interes legat de ei”

    Cam da. De exemplu, pe forumul metalfan am deschis un topic despre acest album, unde cineva m-a rugat ca atunci cand ma mai intalnesc cu baietii sa le transmit feliciatrile lui. E ok pana aici, chiar un gest frumos din partea acelui user. Partea nasoala este ca eu nu am specificat nicaieri cum ca i-as cunoaste pe baieti, iar partea si mai nasoala este ca intr-adevar, nu ii cunosc personal, ci doar ca spectator m-am intalnit cu ei in doua randuri. Sunt doar un simplu ascultator, incantat si entuziasmat de muzica lor, care s-a gandit sa deshida un amarat de topic despre niste neica nimeni de care nici dracu nu a auzit in tara asta. Normal, cand cineva se apuca sa comenteze de bine despre astfel de formatii, atunci, clar, este catalogat prirten cu ei, fiindca doar un prieten si-ar permite sa scrie despre o astfel de trupa necunoscuta. Bine, asta nu este un lucru rau, userul respectiv chiar a avut o atitudine foarte pozitiva fata de trupa in cauza, dar vroiam sa punctez cum ca ai perfecta dreptate in afirmatia de mai sus.

    In rest, este un articol, sau o cronica, foarte misto facuta, inclusiv comentul tau ulterior. Totusi, ma gandesc ca daca Negura Bunget a reusit sa isi faca un nume in afara, nu vad nici un motiv pentru care White Walls nu ar ajunge acolo sus, unde ii este locul.

    • unii câştigă la 6 din 49, dar asta nu e o regulă, nu înseamnă că toţi avem o şansă, dar poate merită încercat.
      Negură Bunget sunt pe alt segment, o altă breşă, scena Black este uşor diferită, conexiunile sunt mai uşor de construit şi cum spuneam, norocul nu este un factor de neglijat. ştiu mii de trupe geniale din Vest care n-au reuşit – vezi povestea Cop Shoot Cop de exemplu – http://brushvox.wordpress.com/2010/08/22/cop-shoot-cop-release-1994/ – şi ţin minte cum Peter Steel după marele succes cu “Bloody Kisses” povestea că nu poate renunţa la job fiindcă din muzică nu reuşeşte să-şi întreţină familia şi insuccesul l-a împovorat toată viaţa… şi, nu? n-ai fi spus că Type O Negative nu a fost o trupă de succes… (RIP Peter…)
      cum povesteam, este destul de greu să prinzi un turneu chiar şi-n cluburi şi nu în ultimul rând implică costuri destul de mari, pe de altă parte buba mare rămâne aici la noi unde cântatul nu-ţi aduce mai nimic, laudele nu ţin de foame şi indiferent cât de profesionist ai face muzica, din păcate rămâne la stadiul de hobby…
      şi cum am mai spus, nu ce şi cum cânţi contează, ci cu cine şi ce bere bei…
      într-o vreme postam şi pe metalhead, dar s-a iscat un mic conflict între mister morrison şi mine, aşa că am lăsat-o baltă. ştiu să-mi fac prieteni tot timpul… 😆 😆 😆

  3. Un album ce se aude odata la… nu stiu la cati ani, dar avand in vedere ca in 2010 ani nu s-a mai auzit asa ceva, probabil ca urmatorul album la fel de bun din Romania se va auzi in anul 4020. Excelent.

    • e un album foarte-foarte bun nu doar în ideea că-i de la noi şi în general. şi un debut spectaculos cum puţine trupe reuşesc. de exemplu celor din Pantera le-au trebuit 9 ani şi 4 albume să ajungă la Cowboys from Hell….

    • păi problema de fapt nu e cu “sunatul româneşte” şi în general cu sunatul prost din cauza echipamentului slab şi uneori a prostiei… ştim bine că nu avem sunetişti şi ingineri de sunet acsaţi exclusiv pe Rock/Metal, nu avem producători, nu prea avem de nici unele şi din această cauză multe produse româneşti sună prost. mereu sunt şi excepţii. “fenomental”-ul celor din v.d.v. sună excepţional de exemplu. ce-i drept, tras dincolo….
      White Walls au tras acasă şi au făcut o treabă foarte bună şi nu în ultimul rând au scris/compus un material foarte bun. bravo lor!

  4. white walls in sus si in jos. Nu am vazut nimik deosebit. Aveti rabdare si in Feb 2011 veti asculta muzica de calitate, MONARCHY va lansa primul album cu adevarat valoros pt ROMANIA. si va distruge mitul white walls. Mi-e rusine ca ww reprezinta ROM. MONARCHY este doar ingenunchiata nu si doborata.

    • bob(o), în clanţă toţi sunt tari ca basca tractoristului, dar dacă Monarchy persistă în copiat Queensryche, mă tem că veţi produce doar încă un album mediocru.
      nu ştiu de unde atâta oftică, aici la malu’ dâmboviţei cu rataţii de “născut-morţi” – stillborn de dragu’ celor slabi – i-aţi halit, dar dincolo de asta mi se pare absolut stupid să compari un produs cu altul, e ca la fructe: merele au anumite calităţi, morcovii altele. bag de seamă că voi aveţi morcovi. în cur. şi sunteţi galbeni de invidie.
      faceţi discul şi lăsaţi muzica să vorbească. părerea mea. da’ nici Queensryche n-au mai reuşit un disc bun de 20 de ani, voi de câţi ani vă chinuiţi? cam tot atât. parcă. 😀
      cu toate criticile mele vis a vis de ce s-a făcut – şi mai ales nu s-a făcut – pe frontul Rock-ului autohton, să spui în 2010 că “MONARCHY va lansa primul album cu adevarat valoros pt ROMANIA” denotă că sunteţi complet defecţi la mansardă.
      şi – părerea mea – cearta şi comparaţia cu alţii este o abordare total greşită de la care plecaţi.

  5. Am zis ca trebuie … desi m-a amuzat teribil de tare bob. Ma amuza cum o trupa reuseste printr-un singur coment lasat din pura invidie nejustificata… sa isi piarda cu siguranta respectul celorlalti din bransa… E atat de simplu sa lasi muzica sa vorbeasca… ! Dar muzica asta se imbina si cu caracterul si ceea ce transmit oamenii ce o canta… iar in momentul asta va spun ,ca si daca o sa aveti (desi nu cred) cel mai reusit album ever… mi-ar fi greu sa va ascult… probabil nici nu as face asta!
    Mi-as imagina in spatele muzicii respective , si imi permit sa-l citez pe brushvox , niste oameni “galbeni de invidie” si “complet defecţi la mansardă” ……

    • paradoxal, de ne înţeles oarecum este faptul că am scris despre Monarchy – zic eu – în termeni drăguţi: http://brushvox.wordpress.com/2010/10/24/maximum-rock-suport-pentru-underground/ şi chiar mi-a plăcut ideea citită pe site-ul lor pe care am şi redat-o: “Cum spun chiar ei, dacă unii bărbaţi merg la pescuit, alţii colecţionează diferite lucruri, ei cântă şi o fac cu plăcere şi asta – adaug eu – se simte.” Dar comentariul acesta legat de White Walls mă face să cred că vorbele sunt aruncate de dragu’ marketingului şi adevărul este ce ne-au arătat aici. păcat. zic eu.
      dacă se poate o să le ascult albumul şi am să şi scriu despre el, dar au pornit-o cu stângul clar. mai ales şi după faza de la Maximum Rock, ei şi “născuţi morţi” – a se citii stillborn – ar cam trebuii să-şi ţină gura şi capul aplecat… dar ce pretenţii poţi avea de la nişte melteni?
      şi cum spuneam, ideea în sine că până la ce urmează să scoată – ce idioţenie în sine! 😆 😆 😆 – nu s-a făcut nimic de băgat în seamă-n România este o insultă generală.
      în fine.
      Sărbători Fericite!

  6. Salut Brushvox!

    Atat eu cat si colegii mei de trupa asteptam niste scuze pentru afirmatiile tale de mai sus facute in baza unui comentariu anonim ce nu are nici o legatura cu trupa Monarchy!…aaa…stai putin ca si tu te ascunzi dupa un nick…probabil ca esti membru al trupei White Walls…mergand pe acelasi rationament ca al tau…

    Si, mai ales, sa-mi explici care e faza cu Maximum Rock?!
    Vezi ca, pentru un om ce se vrea de presa, arunci cam usor cu invective la adresa unor oameni care cheltuiesc foarte multi bani, timp, nervi samd, pentru a face muzica…si ce sa vezi…nu toti fac muzica pentru urechea ta fina…parca tu vorbeai mai sus de fructe introduse in anumite parti intime…fiecare cu fetishul lui…da` esti cam ciudat baiete…morcovu ca morcovu ca e mai ergonomic…da merele…sa vezi atunci tata…si o sa vezi…

    Asa ca…astept…nu sunt foarte rabdator sa stii…

    De obicei nu ma bag in cacaturi d`astea, dar acum chiar m-am enervat si ti-as sugera sa eviti sa iesi in locuri publice unde ai putea sa dai nas in nas cu mine…sa vedem ai curaj sa-mi spui chestiile astea in fata?!…si da!….asta e o amenintare!

    P.S. Chiar ma surprinde naivitatea ta infantila de a crede ca unul dintre noi ar putea face un astfel de comment avand in vedere ca toti avem peste 30 de ani si mai ales ca noi suntem prieteni cu baietii de la White Walls si eu personal sunt foarte bun prieten cu Eugen, printre altele am petrecut chiar revelionul impreuna…so…hide in a hole and die…!

    • s-o ameninţi pe mă-ta.
      cam târziu te-ai trezit să dezminţi un comentariu care cred că a dăunat mult trupei tale. problema cu netul este că nu-i poţi cere buletinul celui care spune/scrie ceva.
      sincer, m-a mirat (şi revoltat) acel comentariu. şi n-am fost singurul.
      poate că n-aţi fost voi, poate că da şi acum aţi realizat că aţi dat cu căcatu’ pe pereţi şi încercaţi să dregeţi treaba. habar n-am, zic şi “io”. dar lucrurile acestea n-au nici o legătură cu muzica. dar mă surprinde că am văzut/citit şi pe alte pagini comentarii asemănătoare vis a vis de White Walls şi tot în numele vostru. dacă nu voi le faceţi, cineva se “joacă” cu voi – şi cu Monarchy, şi cu WW. şi – părerea mea – dacă lucrurile stau aşa şi sunteţi prieteni cum afirmi, n-ar strica să puneţi o dezminţire comună pe siteurile ambelor formaţii şi eventual să-l găsiţi pe cel ce duce acestă campaniie. bob s-a înregistrat cu mail-ul [email protected] şi avea IP-ul 80.84.1.19. mail-ul poate fi fals, IP-ul ascuns, poate datele folosesc la ceva, poate că nu.
      jurnalism face Marius Tucă şi andrei “muzico-psiholog” partoş. eu scriu despre muzica pe care o ascult, lucruri care mă interesează. şi apropo, “jurnalistu’ lu’ peşte prăjit” lucrează pe bani, eu prestez moca. iar de ascuns, aşa rău mă ascund de am şi poze, şi clipuri şi ştie toată lumea cine sunt, ce am făcut, ce fac. ba, de 20 de ani urc şi pe scenă şi cânt.
      iar nu înţeleg cum trupe din America sau aiurea de pe planetă citesc cu google translate ce scriu şi îmi mulţumesc, şi astfel de căcaturi se întâmplă exclusiv cu trupe româneşti… părerea mea este că unii au prea mult timp liber. şi e mai mult patos decât muzică… şi faze ca aceasta te fac să-ţi bagi pula definitiv în trupele româneşti despre care oricum nimeni nu prea scrie nimic, asta apropo de presă.
      şi că tot întrebai de Maximum Rock, sincer vorbind, dacă finala se desfăşura la Timişoara sau Cluj, crezi că rezultatul ar fi fost acelaşi şi câştiga o trupă numai bună de cârciumă şi festivaluri câmpeneşti? şi cum naiba de am zilnic 2-5-10 accesări via google în care se caută chestii gen “whit walls sus si jos”??!
      în naivitatea mea infantilă sunt chiar curios dacă lucraţi la un nou album şi dacă-l scoateţi în februarie?
      în orice caz, multă baftă!
      [bandcamp track=4243447730 bgcol=ef8734 linkcol=ffffff size=venti]

3 Pings/Trackbacks for "White Walls – Mad Man Circus (2010)"

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *