(update) Maximum Rock – Suport Pentru Underground

Să-mi fie iertată sinceritatea, dar să vorbim despre Underground în Românie este mai neadecvat decât pomenirea funiei în casa spânzuratului. Am mai discutat despre asta şi lucrurile – ca toate celelalte – involuează constant, porcăiala existentă pe care o alintăm a fi „industrie muzicală” este cel mult un şmen de breşă, Underground-ul nu că n-are nici măcar pilonii de bază, dar – părerea mea – nici fundaţia n-a fost încă săpată.
Nu există publicaţii de Underground – încet-încet au dispărut unul câte unul şi cele mainstream… -, nu există o reţea de cluburi, nu există posturi de radio specializate, emisuni TV cu specific, nu sunt case de discuri independente, nu există impresari – vânători de talente şi nu în ultimul rând, musai să admitem, nu există public interesat şi de fapt asta-i buba. La Metallica sau AC/DC se îmbulzesc câteva 10 de mii de curioşi, însă trupe mai „mici” ca Soulfly, Faith No More, Limp Bizkit, etc – abia de adună 1000 de spectatori din toată ţara iar când vine vorba de artişti locali, dacă evenimentul e pe bani, e bine când în sală sunt măcar 100 de oameni. Şi dacă presă nu e, sunt cu atât mai mulţi jurnalişti. Este ceea ce numesc eu „sindromul Cerbul de Aur” la care Braşovul este invadat de circa 2500-3000 de bucureşteni, toţi angajaţi sau colaboratori ai TVR-ului. La ultima lansare de disc la care am fost pe pagina Facebook al artistului şi-au anunţat prezenţa circa 1600 de persoane – n-ar fi încăput în sala de 3-4 sute de locuri – iar în sală au fost cam 100 din care 95 erau presa, prietenii şi apropiaţii iar plătitori de bilet au fost 5… Dar cam la fel se întâmplă şi la artiştii de dincolo, din 1000 de oameni aproape jumătate vin cu invitaţii şi acreditări, adică la pomangeală şi cam ăsta-i tot sprijinul.
Nu vreau să dezgrop morţii, dar lucrurile s-au stricat definitiv la mijlocul anilor ’90 când tăvălugul de concerte moca a indus multora senzaţia că muzica gratuită li se cuvine şi este firească. Rock-ul rămâne viu însă mai ales datorită live-urilor şi dacă publicul în continuare se va lăsa aşteptat în cluburile goale, trupele practic vor fi condamnate la moarte sigură. La „Rock Battle”, un concert cu intrare liberă a fost dezolant să vezi micul club Fire mai mult gol decât plin iar terasa afară plină ochi…
Poate pe unii-i doare – predominant în cot, părerea mea -, dar aceasta este realitatea. Şi n-are legătură cu actuala criză financiară, este criza lu’ mi se rupe de vreo 10, chiar 15 ani încoace. E perversa întoarsă a concertelor câmpeneşti gen berar şi ziua oraşului la care la începutul anilor ’90 publicul s-a obişnuit să primească muzica gratuit ca garnitură la mici şi bere, e reversul mp3-urilor descărcate ilegal de pe internet, dar şi a nepăsării generalizate. Roacărul preferă tricoul, nu CD-ul şi asta doar dacă îi rămâne restu’ de la bere. Criza – golul – este-n capul şi sufletul nostru.
Că pe internet – pe bloguri – mai latră unul-altul, este absolut irelevant.
În atare condiţii este de apreciat strădania celor de la Maximum Rock de a întinde mâna trupelor româneşti, cum este admirabil şi efortul formaţiilor din ţară – Stand Alone din Satu Mare, Chemical Compound din Arad, Skullp şi Relative din Cluj, White Walls din Constanţa sau Searing Blaze din Braşov – de a se deplasa la Bucureşti de cele mai multe ori pe cheltuială proprie şi exclusiv de dragul de a cânta.
Concursul „Maximum Rock Suport Pentru Underground” din 2010 a adus la suprafaţă 57 de formaţii din care juriul alcătuit din Andrei Zarnoveanu – Guitar Shop / sponsorul evenimentului, Nelu Brindusan – Maximum Rock Mag. / organizatorul evenimentului, Hefe – Redactor Bring The Noise (Music Channel), Sunete, Radio City, Laurentiu State – Radio 3 Net / redactor, Morrison – Metalhead / redactor şi Dragos Patlageanu – Metalfan / redactor, a ales ca finalişti 8 trupe:

White Walls (Constanta) 53 puncte
Skullp (Cluj-Napoca) 49 puncte
Monarchy (Bucureşti) 48 puncte
Relative (Cluj Napoca) 48 puncte
Stillborn (Bucuresti) 48 puncte
Chemical Compound (Arad) 48 puncte
Searing Blaze (Brasov) 47 puncte
Stand Alone (Satu-Mare) 45 puncte

Marele premiu constă într-un voucher oferit de organizatori împreună cu sponsorul evenimentuli Guitar Shop în valoare de 10.000 RON şi cele 8 finaliste vor fi prezente pe o nouă compilaţie CD-digipack al publicaţiei Maximum Rock.
M-am uitat pe net ce păreri există vis a vis de eveniment şi trupe şi ca de obicei mai mult s-a discutat despre jurizare decât despre muzică, dar asta în ţara licitaţiilor trucate pe bani publici nu este chiar aşa surprinzător faptul că majoritatea concursurilor muzicale sunt cu „dedicaţie”. Pe de altă parte trebuie să admitem că suntem oameni, avem slăbiciuni şi preferinţe, inevitabil suntem subiectivi, discuţiile privind jurizarea sunt evident sterile.
Aşa că prefer să vorbesc despre trupe şi muzică.
Despre trupa constănţeană White Walls şi extrem de promiţătorul lor album de debut „Mad Man Circus” v-am povestit în detaliu, merită tot sprijinul şi implicit voucher-ul le-ar prinde bine, dar mai ales suportul publicului. E pe departe cel mai bun produs românesc din ultimele decenii şi poate nu numai.

Pe Skullp din Cluj i-am văzut live la Rockbattle vara aceasta, nu m-au prea convins, amestecul de Groove Metal, Doom şi Heavy Metal cu iz pregnant Pantera şi ceva reflecţii Down cumva nu prinde contur – rădăcini -, temele sunt grave, dar n-au „faţă”, n-au nimic catchy, le lipseşte strălucirea iar temele solistului Cătălin Moraru nu sunt deloc memorabile, urlă şi hârâie ca Anselmo, însă îi lipsesc inflexiunile, pasajele, temele armonice, nu-ţi oferă nimic ce să cânţi/urli deodată cu el. Ştiu, ştiu, ştiu, Cătălin m-ar strânge de gât şi m-ar îneca într-o halbă de bere, dar asta nu-l prea ajută cu nimic, nu-i va îmbunătăţii performanţa. Chitaristul Adi Suciu este stăpân pe instrumentul său însă nici solisticile sale nu sunt tot timpul cele mai inspirate, cum nici riff-urile lui Ionuţ Tăutan nu reuşesc să aibă suficientă pregnanţă.
Skullp se străduiesc, cu siguranţă este o pâine de mâncat (şi) pe acest segment al Metal-ului şi nu sunt prea multe trupe autohtone pe felia aceasta, sunt în lucru pentru EP-ul „Evolution Through Genocide?”, însă – din păcate – pe mine nu m-au convins nici piesele „Redemption From The Sky”, „Diferent Gods”şi  „Disgrace” disponibile pe pagina lor MySpace http. Trupa este înfiinţată din 2008, putem spune că sunt încă la început de drum, dar mai e de trudit până departe. Câteva riff-uri nimerite şi ceva teme memorabile aduse de Cătălin ar sălta decisiv calitatea şi valoarea formaţiei. Nu ştiu totuşi dacă Skullp sunt chiar cei mai reprezentativi pe acest segment al Metal-ului de pe scena românească sau sunt uşor împinşi de la spate dintr-un motiv sau altul… Ştiu, ştiu, ştiu, am eu ceva cu ei, ei sunt impecabili!
Skullp – Pagină MySpace

Monarchy au fost uşor neinspiraţi în alegerea numelui, o trupă Electro britanică activează sub aceeaşi titulatură şi îi găseşti primii pe MySpace şi YouTube…şi asta chiar dacă britanicii probabil sunt veniţi mai târziu…
Bucureştenii şi-au început aventura muzicală încă din anii ’90 când s-a întâlnit Iulian Rob şi Marian Leusteanu, influenţele primordiale fiind Priest şi Maiden condimentate cu infuziile caracteristice epocii de la Hard Rock la Thrash. Trupa a suferit numeroase schimbări de componenţă şi inevitabil, o vreme s-a „odihnit” şi trasă pe dreapta însă din 2008 gaşca a fost resuscitată şi de atunci lucrurile merg cu motoarele încinse la maxim.
Pe lângă celula de bază a formaţiei, Iulian Rob şi Marian Leusteanu au venit solist Dragoş Creţu (ex (Apocalyptic şi and Thorns of Hate), clăparul Cornel Ştefan, bateristul Geani Matei şi chitaristul Edy. Cei şase cântă un Heavy Progresiv ce aminteşte izbitor cu Queensryche – din fericire cu cel din vremurile bune, aparent apuse… – , Dragoş reuşeşte de cele mai multe ori să redea fidel inflexiunile lui Tate.
Au imprimat în sala de repetiţii un album demo intitulat „Jamming”, masterizat de Gabi Mitran şi am văzut că sunt foarte activi live, profită de toate oportunităţile ivite să urce pe scenă. Cum spun chiar ei, dacă unii bărbaţi merg la pescuit, alţii colecţionează diferite lucruri, ei cântă şi o fac cu plăcere şi asta – adaug eu – se simte.
Monarchy – Site Oficial
Monarchy – Pagină MySpace
Monarchy – Blog

Relative sunt din Cluj şi cum spun ei abordează un Rock „deviant”, o mixtură de Alternativ, Reggae, Rapcore şi Punk, amintesc de Red Hot Chilli Peppers – anii mai de la început când băieţii erau mai Punk -, de  Rage Against the Machine, dar pe alocuri şi de Asian Dub Foundation, însă probabil cea mai la îndemână comparaţie ar fi cu Street Sweeper Social Club, proiectul din 2006 al lui Tom Morello. Este un amestec electric, incitant, perfect pentru o zbenguială (pogo) într-un club.
Posset (MC) – voce, chitariştii Lucian Csibi şi Vlad Codoreanu, basistul Caligaru, bateristul Tudor Marghidanu şi percuţionistul Ikim aduc o pată de culoare vie în contextul scenei autohtone, muzica lor are puls – atât Posset (MC), cât şi Lucian Csibi au activat şi ca DJ-i pe segmentul Drum’N’Bass -, şi fiindcă este o muzică care live prinde cel mai bine, sunt o prezenţă activă pe scenele cluburilor din Cluj, dar au cântat în 2009 şi la Stuffstock în Vamă. Puteţi asculta, descărca piesele lor de pe pagina MySpace.
Relative – MySpace

Stillborn – Aura Pohoaţă – voce, Mihai Dănciulescu – chitară, Alex Botezatu – chitară, Rob von M – bas si Cătălin Gurău – la tobe – cântă Rock cu inflexiuni Hard şi Pop, undeva la marginea dintre muzica uşoară românească şi Rock-ul anilor ’80, recunosc, nu sunt deloc genul meu, Aura Pohoaţă are voce puternică, ştie să cânte şi ştie să fie şi incisivă, poate mai multe momente mai agresive ar da ceva dinamică în plus, asta şi dacă trupa ar ieşii din standardele, clişeele genului… „Suflet Furat” nu sună rău deloc, dacă continuă în aceea direcţie poate fi interesant rezultatul, însă asta probabil i-ar îndepărta de şansele de a penetra scena mare, mainstreamul… Depinde exclusiv de ei ce-şi doresc. Numele este complet neinspirat, sunt cel puţin 20 de trupe care-l folosesc…
Nu i-am găsit pe MySpace, în schimb au profil Facebook. 😀 Tot părerea mea, nu prea cadrează cu evenimentul, Stillborn par chitiţi să ţintească mainstream-ul şi segmentul comercial, popular, iar manifestarea aceasta din ce am înţeles este suport pentru Underground…

Chemical Compound vin de la Arad şi reprezintă filonul mai modern al Metal-ului, undeva pe zona dominată de nume ca Prong şi Tool, un amestec proaspăt de elemente digitale şi electro-acustice şi nu în ultimul rând o surpriză plăcută pentru mine, recunosc, nu-i ştiam pe băieţii din Arad. Din păcate prea multe informaţii despre ei n-am reuşit să dezgrop de pe internet, însă am ascultat piesele postate pe MySpace, Gbob şi Soundcloud şi acestea sună convingător, este interesant experimentul propus de arădeni şi muzica lor sună bine, închegat, au potenţial.
Chemical Compound – Pe MySpace
Chemical Compound  – Pe GBOB
Chemical Compound – Pe Soundcloud

Despre Searing Blaze am mai povestit, nu doar fiindcă sunt „consătenii” mei şi cu unii dintre ei ne cunoaştem de imediat două decenii, dar chiar cred că Metel-ul tradiţional în abordare europeană a la Paradise Lost cu care ne tentează are vână şi potenţial, băieţii – John – voce, Costas şi Nif – chitară, Sikorsky – bas şi bateristul Codrez – reuşesc să compună piese şi teme incisive şi – poate cel mai important – memorabile.
Construită în 2009 pe bazele defunctei formaţii Another Sad, trupa încearcă să-şi facă loc pe scena autohtonă şi profită de fiecare oportunitate ivită să se prezinte live în faţa publicului. Sunt cinci băieţi cu background diferit, preferinţe muzicale uneori divergente şi împreună au potenţialul, şansa să construiască o trupă cu greutate pe scena Metal.
Searing Blaze – Site Oficial
Searing Blaze – Pagină MySpace

Ultimii, dar nu în ultimul rând sunt sătmărenii Stand Alone care completează peisajul cu un Metal Alternativ cu coloratură Post Punk şi Post Hardcore ce aminteşte de Therapy? şi Rage Against the Machine, dar au şi secvenţe de Neo-Pop Punk. Radu şi Marius, ambii voce şi chitară, Adi – bas, voce şi bateristul Sebi sunt foarte tineri, dar au deja un prim album, „New Era” în palmares şi participă la festivaluri, au mai multe concerte la activ ca astfel să-şi promoveze trupa şi materialul. Este un amestec săltăreţ de Rock şi Punk care are un public tot mai numeros şi la noi, prinde la publicul tânăr şi piese ca „Sari” sau „Go Shout” sună promiţător.
Stand Alone – Pagină MySpace

Suma sumarum, Suport Pentru Underground, concertul din această seară din Silver Church (Calea Plevnei Nr. 61) pentru doar 10 RON este o oportunitate aproape unică de a vedea live la treabă 8 trupe româneşti ce acoperă aproape tot segmentul muzical Rock/Metal contemporan. Ce-i drept, seara de sâmbăta sau cea de vineri era mai indicată, dar şi aşa sper că afişul va atrage un public cât mai numeros.

 

LUNI, 25 octombrie 2010

Şi a fost şi finala şi s-a votat. M-a anunţat Mihai (mulţumesc!) că s-au afişat rezultatele pe site-ul ProMusicProd.

Marele premiu: Stillborn
Locul 2: Monarchy
Locul 3: White Walls

😆 😆 😆

În primă fază m-am indignat şi am înjurat juriul şi organizatorii, apoi am realizat că a fost probabil pură prostie, democraţie înţeleasă pe dos sau folosită pur şi simplu rău intenţionat. Dar după 30 de ani de iris şi holograf, pare de-a dreptul drept să ne placă florin salam şi… stillborn, avem fix ce merităm.

Când organizezi un concurs naţional, votul decisiv nu-l laşi pe seama publicului local, este evident că trupele casei pot să-şi mobilizeze publicul, vecinii, colegii de serviciu mai eficient şi dacă e vorba de Bucureşti, o trupă din Satu Mare sau Cluj evident n-are cum să-şi deplaseze suporterii… Adică ok, publicul contează, pentru asta s-a inventat “premiul publicului”…

Este trist că un eveniment care părea absolut ok şi de bune intenţii se îneacă la mal în meltenismul de dâmboviţa.

Şi nu doar publicul merită vot de blam, dar dacă cei din stillborn şi monarchy aveau o dâră de bun simţ, se dădeau singur la o parte şi refuzau premiile.

Tot respectul pentru White Walls, Chemical Compound, Skullp, Relative şi Stand Alone!

52 comments on “(update) Maximum Rock – Suport Pentru Underground

  1. La Soulfly cred ca au fost aproape 3000 de oameni (oricum mult peste 1000), situatia este cred similara si afara. Este normal ca la AC/DC, Guns N Roses si Metallica sa vina mult mai multi oameni ca la trupele underground, eu zic ca fiecare trupa/gen are publicul ei. Uite eu imi aduc aminte de un concert Eastern Front din Suburbia la care cred ca au asistat cam 100 de persoane – in conditiile in care trupa nu avea la ora aia nici macar un album.

    • la Soulfly au fost peste 1000, juma’ de Braşov a venit ( 😀 ), dar 3000 tot n-au fost. estimările sunt evident relative, însă interesul mai ales vis a vis de trupele autohtone este aproape de zero. dacă noi nu investimi încredere şi bani în trupele noastre, nu o să o facă nimeni, ba, cum se şi întâmplă, după micul bum de la începutul anilor ’90, trupele dispar una câte una… sincer, cât vând la noi trupele de dincolo mă interesează mai puţin.

  2. Chemical Compound au fost buni de tot. Imi pare rau ca nu de aceeasi parere au fost si cei din juriu. Totusi, am auzit mai multe pareri pozitive depsre ei. Sper sa ii mai revedem.

    Clasamentul final nu mi se pare unul obiectiv (cu Stillborn pe 1 si Skullp pe 4), dar a fost o seara frumoasa. As fi vrut ca White Walls sa castige, dar nu a fost sa fie.

    • 😆 😆 😆
      mi-ai înveselit ziua. dacă aşa stă treaba, se confirmă 1001 % ce spun de 20 de ani: la noi totul se rezumă la şmenuri şi ţepe.
      stillborn sunt versiunea hard la mădălina manole, dar fără tupeul să bea insecticide… 😆 😆 😆
      genial! felicit juriul şi le urez muie cu găleata şi tot restu’ vieţii să asculte exclusiv stillborn, evident.

  3. Din ce am auzit, juriul i-ar fi votat pe White Walls pe locul 1, in schimb publicul au votat cu celelalte trupe, si asa constantenii au iesit pe 3 sau 4.

    • ştiu, la Paris au votat 2000 de cetăţeni cum şi pe băsescu l-au votat peste cinci milioane de români. când faci un şmen, îl faci ca pisica moartă să fie-n curtea vecinului. şi Pilat se spăla pe mâini….

      • Nu cred ca a fost teapa, ci mai degraba a fost un public rau-voitor. Parerea mea!!!

        Apropo, ai niste articole foarte misto.

        Mihai

        • da, gândid puţin a fost un amestec de decizie proastă a organizatorilor cu meltenismul cras de dâmboviţa.

    • danke. “frumos” şmen, “cinste” lor. la anu’ propun să se numească “supozitor” pentru underground şi merită analizată – că tot vorbeam de supozitor 😆 – şi ideea de premiu special mădălina manole.
      bucureştiul – încă o dată – ştie să-şi dea cu mucii în fasole.
      e trist. şi chiar dacă votul a fost pe bune, ideea cu votul publicului e o tâmpenie maximă.

  4. Din ceea ce am inteles Stillborn si Monarchy au beneficiat si de statutul de “trupa locala”. Oricum mai importanta decat premiul mi se pare sansa de a canta unui public mai mare decat de obicei.

    • da, pare mai de grabă prostie, decât şmen, ca diminuarea TVA-ului la 5%…. 😆
      e firesc ca două trupe din Bucureşti să-şi mobilizeze mai bine fanii la un eveniment în capitală şi este imposibil ca o trupă din Cluj sau Satu Mare să-şi aducă publicul pentru un concert. e la mintea cocoşului şi chestia asta cu votu’ publicului şi pseudo-democraţia este o idioţenie absolută. iar mentenii de dâmboviţa sunt meşteri în datu’ cu mucii în fasole.
      stillborn sunt muzică uşoară cu chitare iar monarchy sunt o copie simpatică la Queensryche, dar nimic mai mult.

      PS după 30 de ani de iris şi holograf, mi se pare de-a dreptul drept să ne placă stillborn…

  5. Ma, nu stiu daca votul publicului a fost blatuit sau nu, dar atata timp cat acele voturi nu au fost numarate in fata trupelor, atunci putem sa ii acuzam pe organizatori de lipsa de profesionalism. Daca in schimb s-a numarat de fata cu toata lumea, atunci jos palaria in fata acestui eveniment. Oricum, desi este de Nelu Brandusan, a fost o organizare super.

    Si eu m-am dus pentru White Walls, dar asta nu insemna ca am votat in defavoarea “celor puternici”, fiindca nu erau mai puternici decat White Walls. De aceea, in astfel de concursuri, cel mai puternic intotdeuna are de pierdut.

    Cheers!!!

    • dacă finala se organiza la Cluj câştigau detaşat Skullp şi pe locul 2 ieşeau probabil Relative. ideea nu e complicată: treaba cu votul publicului este mereu discutabilă şi niciodată relevantă, dacă organizatorii vor să-şi arate stima faţă de public, introduceau separat “premiul publicului”. ce rost are un juriu teoretic de specialitate dacă nu-şi asumă răspunderea? adică tre’ să fi cel puţin tembel rău să procedezi cum au procedat şi acum să dea din umeri şi să spună că “asta a vrut publicul”.
      poate unii – Skullp de exemplu – au impresia că am ceva cu Clujul şi clujenii, ce este o tâmpenie. bunica, mama s-au născut la Cluj, mi-am petrecut câteva vacanţe bune la Cluj în copilărie, am pus mâna pe pian copil fiind la Cluj, am dat la Arte Plastice la Cluj şi aproape toate imprimările cu Nation’s Slum le-am făcut la Cluj cu Sandy Deac şi Ovidiu Buhăţel.
      de nelu brânduşan n-am avut parte, m-a ferit draq. 😀

  6. vaz ca te-ai burrrrrrzuluit rau …. cu un concurs nu se face primavara … si toti stiAm ca in Bucuresti nu intrii din afara !… au ei stilul lor bai … poate sunt mai putin naivi poate stiu ca in final concursurile se cistiga altfel… NU stiu nu cred ca pt o trupa chiar conteaza un concurs adica nu era un contract cu o casa de discuri din cite am intzeles ci erau bani de instrumente … dar in final nu poti spune ca nici nu conteaza dupa ce muncesti…

    Poate ironia e in numele trupei ce a cistigat …. stillborn ..
    http://hyperdictionary.com/search.aspx?define=stillborn

    • băh, ironia maximă e că organizatorii sunt clujeni…. 😆 😆 😆 o fi zis că meltenii de dâmboviţa sunt umanoizi… 😆
      ştii că mă aprind şi mai ştii că-mi place să mă cert, în mare parte de asta n-am uşi deschise şi dau cu capul de ziduri peste tot. 😀
      banii de instrumente erau o sumă frumuşică…. şi un instrument bun prinde bine, Mari şi Mărinu aveau chitare de Reghin, Zoli tobe Doina…. şi am pornit pe post de amplificator cu casetofonul Sharp al lui maică-mea pus pe “REC”. deh, ne-am descurcat de bine, de rău şi aşa…..
      născut mort, dar la Bucureşti!

  7. suna foarte naspa , festival cu juriu si premii …etc …..mie-mi suna gresit….nu credeam ca mai exista dastea…. eu de eram ala cu banul , dadeam scule la o trupa ce merita si le organizam un show ….
    asta cu premiul publicului sau cum era pe vremuri , parca premiu de po pula ritate..haha….bai e jale bai , e jale ….naspa. trist.

  8. salut mister…sunt Adi de la Skullp si vreau neaparat sa stau de vorba cu tine pt ca m-ai calcat pe coada mai baiatule si te caci pe munca mea si a baietilor mei si sti ceva?…nu-ti dau voie si nu accept asta…De ce nu ai venit domnul meu sa-mi spui toate aceste lucruri dupa concert, daca tot ai fost acolo? de ce? de ce esti tu asa critic ascuns la tine acasa in fata calculatorului?…lasule!!!!! pocahontas ce esti!!! ai auzit si tu de Pantera si gata, tot ce are un pic de riff si gigi e Pantera si Down…Maica Domnului precista!!!! dar chiar toti mitocanii astia au acuma bloguri si siteuri?…Incredibil!!! la urmatorul concert hai mai criticule sa vorbim face to face ca oamenii mari nu ca si carnatzarii tastand la ”pian”…..

    • salut.
      păi treaba stă aşa: nu tre’ tu să-mi dai voie şi nu, nu mă cac pe munca voastră, doar mi-am exprimat părerea despre rezultatele ei, că-i corectă ori ba, n-are nici o relevanţă, dacă în decembrie ’89 am câştigat ceva, e asta că-mi pot spune părerea şi dude, ţin mult la asta fiindcă este cam tot ce am câştigat.
      n-am fost la concert, deşi aş fi vrut să ajung, dar anul acesta treaba cu concertele nu prea mi-a ieşit.
      treaba cu Pantera – şi ca imagine – voi aţi forţat-o şi când pică bine vă convine, când se întoarce împotriva voastră, doare. nu orice riff şi “gigi” e Pantera sau Down, dar tre’ să admitem că Dimebag a impus un standard greu de bătut. şi că tot vorbim de texani, mi-am amintit zilele trecute că şi lor le-a luat 9 ani şi 4 albume să ajungă la “Cowboys from Hell” şi înainte de Anselmo s-au mai perindat 2 tipi la microfon… sau o altă trupă – ţi-o recomand – Converge ( http://brushvox.wordpress.com/2009/12/24/converge-axe-to-fall/ ) care tot aşa s-au zbătut 10 ani să ajungă undeva. adică se poate, cu multă muncă şi perseverenţă şi dacă cuiva nu-i place ceva şi vă spune, asta se cheamă critică, ci nu răutate. este absolut firesc ca muzica să nu placă “la toată lumea” în unanimitate. am ascultat cu răbdare piesele voastre de pe MySpace şi părerea mea este neschimbată: nu este suficient să sune bine – greu – ceva, aveţi nevoie şi de teme memorabile – catchy. mă refer aici la un riff “făţos”, la teme vocale – refrene – care să rămână, să fie memorabile şi nu în ultimul rând… cântabile. din păcate, la 1 minut după ce se termină piesele voastre mie nu-mi rămâne nimic în memorie din ele. dar asta nu e elocvent dude, aveţi fani, altora le place ce faceţi, nu prea înţeleg de ce este important pentru voi să mă convingeţi – mai mult cu înjurături decât cu piese bune – că voi sunteţi buni.
      şi moshule, cum am mai spus, nu mă ascund şi nu frec tastatura… la 40 de ani ai mei am şi alte treburi, nu că aş simţii nevoia să mă justific în vre-un fel sau în faţa cuiva, da din ăştia 40 de peste 20 cânt şi eu şi sunt mândru de ce am făcut. aveam chitare Reghin, pe post de amplif un casetofon Sharp pus pe REC şi tobe Doina, dar ne-am descurcat şi simţit bine.

      [youtube=http://www.youtube.com/watch?v=X8bJBIdQBrw]

      şi cânt şi acum din plăcere – la pian 🙂 – , că unui meltean sau altuia nu-i place ce fac, e problema lui, nu a mea, dar când cineva îmi aduce critici argumentate, îl ascult. 🙂

      [bandcamp track=4243447730 size=venti bgcol=e10909 linkcol=0a0a0a]

      nu în ultimul rând nu ştiu de ce nu apreciezi măcar faptul că v-am pus piesa, link-ul la pagina MySpace şi fiecare poate decide pentru el dacă vă place sau nu. câţi au făcut asta pentru voi pe bloguri şi site-urile de specialitate?

  9. pe bune, ai id-ul meu acolo, baga-l in lista , da add si hai sa povestim…nu merge asa, daca te-ai cacat in cap la trupa asta mergi pana la capat…pe bune vorbesc….cu mine nu merge asa….ori ne futem, ori ne cantarim, sa stiu o treaba…nu stiu peste ce fel de oameni ai dat tu sau ce experiente ai avut, dar pe bune ai cam dat-o in bara…..vreau sa te cunosc, vreau sa te vad…iti las si nr meu de tel si adresa daca vrei….nu ma ascund de absolut nimeni pe lumea asta., asa ca, te rog….hai sa povestim…

    • te indroduc în lista de Mess când mă mai conectez, no problem, dar intru foarte rar. brushvox e ID-ul meu, nu mă ascund şi nu stau niciodată pe HIDE, tot timpul pe BUSY. 😀

  10. Bah omule, nu te-as strange de gat in niciun caz, pentru ca fiecare are dreptul la o parere, da atacul asa pe fata e dovada ca nu esti mai mult decat o tarfa si nu un barbat. Atata timp cat e suficienta lume care sa ne apecieze munca, ma doare in cot de loseri frustrati ca tine. Daca ai ceva cu noi, poti sa ai in continuare ca pe mine ma doare la patina, un om cu minte is da seama ca esti defapt un rahat neinsemnat. Fuck off little scumbag!!!!!

  11. Astia 2 n-au auzit de Caragiale … dar au auzit de seriale americane… Brush.. ai atentat la cele 15 minute de faima cumulata .. ai uitat ca la (de)generatia lor asta e un pacat mortal … fara premii nu intri niciaieri… ce sa-ti fac daca la noi idea de premiu era compatibila doar cu vomatul pe uniforma de pioneeeeer ……. s-a schimbat mult mon cher … acu pioneratul se face in engleza…

    deci ar fi fost prea greu sa priveasca critica ta ‘ca constructiva’… vezi ca iara demolezi !

    • ăsta sunt “io”: un demolator. 😀
      ce să-i fac băh? n-am pupat pe nimeni niciodată-n cur şi se vede, n-am ajuns nicăieri. 😆 sunt tot aici şi… I’m here to stay. 😀
      rămân la ce spune Manson: 15 minutes of shame… ce-i drept, asta necesită conştiinţă şi bun simţ şi asta ne cam lipseşte.
      mereu am preferat să cânt în engleză însă trebuie să fi conştient de faptul că-n RO textele în engleză nu le ascultă nimeni şi cum mai povesteam, să ieşi în Vest cu rost, este dificil, au trupele lor cu tonele şi evident, acelea au prioritate.
      pomenea cineva de Negură Bunget, păi ăia pe de o parte sunt pe felia Black care e o scenă cu caracteristici uşor diferite, pe de altă parte – poate cel mai important – pe acel segment Black/Satanist/Ocult treaba cu Transilvania, România este încă un segment insuficient explorat, adică Vestul mai pune botul la asta, e curios.
      certurile nu duc nicăieri, dialogul când există da.

  12. @brushvox,

    Ca tot eram in dubii in legatura cu votul publicului, baietii de la Promusic Prod mi-au lasat un mesaj pe forumul metalfan, in care spun asa: “iti dai seama ca nu ai cum posta 200 de note de la public, dar totul a fost OK, voturile au fost numarate de cei din formatii (trupele o pot confirma)!!!” . Asa ca acest eveniment merita toate laudele mele sincere, in ciuda faptului ca cei ce mi-au placut cel mai mult nu s-au plasat pe locurile meritate.

    • eu zic că s-a lămurit treaba. meltenii de dâmboviţa, suporterii celor din născuţimort şi monarhia au votat favoriţii lor şi au depunctat rivalul nr.1, constănţenii. previzibil. însă – părerea mea – e o gafă majoră a organizatorilor. şi am spus de ce. subiect mort din punctul meu de vedere, mort ca trupa câştigătoare.

  13. Pacat. Aveam o impresie foarte buna despre Skullp, care mi-au placut in mod deosebit la acest eveniment. Sper totusi sa fie o gluma proasta din partea acelui Adi, si sa fie de fapt cineva ce se da Adi de la Skullp. Chiar sunt profund dezamagit de aceasta atitudine (de cacat, trebuie sa recunosc) a lor, deoarece autorul acestui blog si-a spus parerea in felul sau. Poate ca el a auzit doar de Pantera si Down la viata lui, lucru care nu reprezinta nici un fel de problema, si nu trebuie judecat pentru asta. Chiar nu inteleg unde e problema. Chiar daca Skullp aveau 10 albume scoase pe piata mondiala, si concerte numai la Hellfest si Download, tot nu puteam sa le inteleg atitudinea (repet, de cacat), pentru ca o trupa trebuie sa accepte si injuriile, asa cum isi accepta si laudele.

    • nu i-am înjurat Mihai, şi – din păcate – nu este prima oară când reacţionează aşa. eu înţeleg că nu pică bine critica, este posibil să fiu şi subiectiv – cine nu este? -, dar asta că am auzit doar de Pantera şi Down e o glumă bună. 😀
      nu pot decât să le doresc să fie pe scenă şi peste 10 ani şi prin muzica lor să mă facă să-mi schimb părerea.

      P.S. şi vezi ce spui că-ţi iei şi tu porţia de puli de la horatiu balan (i-am cenzurat şi trimis la spam comentariul). 😆

      • Stiu ca nu i-ai injurat. Si chiar era o gluma faza cu Pantera si Down, pe care stiu ca ai primit-o ca atare 🙂 Oricum, ei sa isi vada de treaba lor, dar sincer, daca vor continua sa se comporte la fel si in viitor, nu vad cine i-ar mai baga in seama (poate doar copii de 15-16 ani, care ii vad cool pe scena, niste bad boyshi)

        • ştiu că era o glumă, dar ei chiar cred asta. în fine!
          e ciudat, anul acesta două trupe mi-au mulţumit pentru că am scris de ei: Gladiator – http://brushvox.wordpress.com/2010/07/20/gladiator-circular-reasoning-2010/ – şi Absolace – http://brushvox.wordpress.com/2010/08/21/absolace-resolved-2010/ -, unii americani, ceilalţi din Emiratele Arabe. au stat, au dat articolul pe translate, au citit şi mi-au mulţumit. niciodată nici o trupă românească n-a făcut asta, nu că mă aştept la aşa ceva.
          şi apropo muzică, nu ştiu dacă ai apucat, dar ascultă Zorn-ul cu Patton, e genial! http://brushvox.wordpress.com/2010/10/27/john-zorn-moonchild-ipsissimus-2010/

          • Din partea formației White Walls, îți mulțumesc sincer că ne-ai downloadat și ascultat albumul. Am vrut s-o facem de când am citit articolul prima dată (pe Facebook am dat like-uri și share-uri cât cuprinde 🙂 ), dar mereu există riscul să exagerăm (chiar și cu lucrurile pozitive), așa că am stat în banca noastră. Cum vom face de altfel și în orice privește rezultatele Maximum Rock, pentru a nu mânji amintirea unui eveniment plăcut.

            Așa că, din nou, și regret că pare oarecum “la comandă”, mulțumim! Înseamnă foarte mult promovarea de genul acesta pentru noi, având în vedere că oricât mi-aș dori să fac PR și marketing pentru White Walls, momentan timpul nu îmi permite. Și deja observ că există oameni care au auzit de album datorită ție, mai mult nici că ne-am putea dori 🙂

          • eu – noi – mulţumim formaţiei pentru albumul excelent.
            îmi pare sincer rău că am ratat evenimentul de la Silver Church şi tot rău îmi pare că bunele intenţii au condus proverbial spre… Iad. evident că trupele nu pot spune lucruri nasoale despre cele petrecute, eu însă sunt un diliu care mă bat cu sistemul din 1987 şi mi-am sacrificat şansele şi viitorul pentru a avea dreptul şi tăria să spun mereu ceea ce cred şi astfel mi-am făcut mulţi-mulţi “prieteni” în toţi anii aceştia şi am să-mi mai fac. 😀 prieteni vreau să spun.
            ce mulţi ciumpalaci nu înţeleg este că blogul acesta este o muncă voluntară şi non-profit, n-am vândut vreodată măcar un milimetru de spaţiu publicitar, n-am cerut şi n-am primit “moca” invitaţii la concerte sau lansări, ba, n-am acceptat nici măcar o cafea, o bere sau o ţigară vreodată de la cineva, scriu de dragul muzicii şi al altor ţăcăneli care mă bântuie şi o fac sincer şi repet: dezinteresat. şi n-o fac nici măcar pentru mulţumiri. 🙂 acum dacă scriu de bine sau de rău în cazul X sau Y depinde evident şi exclusiv de părerea şi – inevitabil – subiectivismul meu.
            vă doresc spor la treabă şi multă-multă baftă fiindcă ştiu că talentul în sine fără puţin noroc nu este suficient.

          • acum ascult, danke, interesant, mi-au amintit de VoiVod din vremea “Nothingface” – un album genial! -, uşor apăsător – în plus peste realitatea imediată, “brutală” cum ar fi spus ex-tobarul meu (RIP) -, dar foarte interesant.
            e tot complet pe lângă şi nu e o recomandare, ultimu’ meu album: http://mrpanksament.bandcamp.com/album/chasing-shadows (spre regretul unora m-am lăsat de Hardcore/Metal…)
            am două albume preferate pe 2010 – la mare bătaie între ele: Zorn – Ipsissimus şi Shining – Blackjazz.

            nu aveţi ce să-mi mulţumiţi, mi-a făcut plăcere.

  14. Mai ficiori… sa faci critica e o chestie, dar sa te legi de fiecare persoana in parte e alta. Daca nu iti place o trupa foarte bine, nu iti place si gata. Las-o in pace. Sa incepi sa zici “Scuip” in loc de Skullp si sa zici ca solistul latra si maraie, iar chitaristii nu sunt insiprati mi se pare bataie de joc, sau citez: “mitocanie de dambovita”. Stiluri muzicale sunt foarte multe si orice om asculta ce-i place. Doar pentru ca tu nu intelegi o chestie, nu inseamna ca altul nu o prinde si nu o apreciaza. A tara prin noroi munca altuia mi se pare de prost gust, mai ales cand acel om pune tot sufletul in ceea ce face (vezi reactia lui Adi). Pentru ca asta se intampla cu noi si suntem dedicati acestei trupe. Ce nu intelegeti voi aici si multi “critici” din tara asta de cacat de altfel este ca o critica trebuie facuta constructiv. Daca tu iti permiti sa zici astfel de lucruri despre o trupa, trebuie sa realizezi ca parerea ta va fi citita de multa lume si va avea un anumit impact, iar articolul trebuie sa mentioneze ca e punctul tau de vedere, ca tu ai acea parere si nici atunci nu trebuie sa dai nume si sa arunci cu rahat in oameni, mai ales cand nu ii cunosti. De asta exista oameni atestati sa faca review-uri, dar mai nou toata lumea e blogger. Astfel de discutii trebuie purtate in birt, la o bere, cu prietenii, nicidecum pe internet, in vazul tuturor. Asta nu te face mai bun decat un jurnalist la revista “Click”, “Star” etc. Un review nu trebuie sa fie neaparat pozitiv, nu am sustinut asta niciodata si apreciem sinceritatea, dar nu cand reviewer-ul habar nu are despre ce vorbeste (Doom si Heavy Metal???), da nume si arunca cu noroi. Invata sa faci o critica constructiva, fie rea sau buna. Sa nu crezi ca noua ne plac toate trupele care au fost prezente la competitia Maximum Rock si ca nu am auzit niste vorbe care ar face orice om sa-si iasa din fire la cat de mitocani pot fii unii “artisti” care se autointituleaza profesionisti. Sa nu crezi ca noi nu am putea sa scriem pe blogul de pe pagina de myspace aceste lucruri. Dar nu ne coboram la acest nivel, iar discutiile noastre urate le purtam intre noi, la o bere. Cu toate ca prima data cand ti-am citit articolele despre trupa noastra am fost revoltati, am zis ca te lasam in plata domnului, dar aici ai demonstrat ca tu chiar ai ceva cu noi. Oricum, ne-am cam lamurit despre mentalitatea bucuresteana. O alta pagina scrisa in capitolul “Romanisme”. Si aici voi incerca sa fiu eu omul mai mare si sa imi cer scuze in numele trupei daca v-am deranjat cu ceva si pentru limbajul folosit de anumiti oameni care tin la noi si la ceea ce facem si stiu prin cate greutati trec niste baieti care vor sa zica ceva pe scena de cacat din Romania. Tot ce sper este ca ati inteles mesajul acestui text si ca lucrurile trebuie facute cu o alta mentalitate. Salut!

    • am ajuns la “scuip” după ce mi-aţi sărit toţi în cap şi m-aţi înjurat că nu v-am lăudat. uiţi sau ignori ordinea evenimentelor – vorbelor.
      mă bucur că aperi “mitocănia de dâmboviţa”, concursul menit să fie suport pentru underground a devenit astfel supozitor pentru născut-mort (stillborn) şi voi, trupele din provincie aţi rămas cu ochii-n soare.
      spor la treabă, poate ar fi mai bine să vă “pierdeţi timpul” în sala de repetiţie şi să vă certaţi mai puţin cu lumea pe net. de folosit – cearta – oricum nu vă foloseşte la nimic, zici că nu vă “coborâţi la acest nivel”, dar văd că tot asta faceţi.
      şi coane, nu-mi spune mie de bucureştenisme că-s jumătate clujean, jumătate braşovean. stau de 3 ani la bucureşti că aşa s-a nimerit.
      v-am pus piesa de pe YouTube, link-ul la MySpace, cine vrea să vă asculte să o facă, fiecare decide dacă-i place sau nu, părerea mea nu e relevantă. în ceea ce priveşte critica constructivă, îţi repet şi ţie separat: nu aveţi armonii, nu aveţi melodii, piesele voastre nu conţin elemente muzical memorabile. în 2010 şi în general, nu cred că e suficient să suni Heavy. vezi tu, asculţi “Broken” şi după 10 secunde poţi fredona riff-ul, urla textul cu Anselmo, nu zic să fiţi Beatles…
      spor şi baftă!

  15. Bun, deci nu ai retinut nimic din ce am zis mai sus. Pacat, eu incercam sa fiu rational si sa iti prezint un alt punct de vedere. Nu uita, tu ne-ai coborat la acest nivel, noi chiar nu aveam nici o treaba cu nimeni. Ce sa zic… bafta cu blogger-eala!

    • băh fecior, ca să continui coboreala, scriu de sute de trupe pe care nu le cunosc personal, asta nu înseamnă nici că-i pup în cur, nici că-i umplu cu căcat, dacă vezi doamne, nu-mi place ce cântă.
      din moment ce scriu ceva, este evident părerea mea frate, că nu dau copy/paste de pe Wiki!
      şi ce pula mea vrei mai constructiv? pot să scriu nişte riff-uri, refrene, piese dacă vrei – că asta fac din 1987 -, dar vezi tu, fiecare cu treaba, “felia” lui. v-am spus de 13 mii de ori ce nu-mi place, dar dacă voi sunteţi mulţumiţi cu ce faceţi, părerea mea este că e perfect aşa, e ce contează.
      blogul e să fie, am mii de alte treburi, nu neapărat mai serioase, dar mai… treburi. 😀

      [bandcamp track=4076033905 size=grande bgcol=000000 linkcol=f6091a]

    • 😀 poate, ideea e că pe vremea aceea erai la creşă şi păpai griş cu lapte. 😆 nu că te-ai fi maturizat între timp.
      dar tipule, nu e concurs de frumuseţe, nici cine a ajuns primu’ sau mai departe… eu am evacuat scena în ’99 şi speram să văd altceva în 2010…
      lasă tachinările pe net şi ţine-te de vocalize.
      spor la treabă şi…. succesuri!

    • se aude. nu-ţi place munca, vrei doar puicuţe, bere moca-n pub şi faimă. tipi mult mai talentaţi s-au dus pe “malaxor”, dar cu puţin noroc prinzi un job la McDonald’s.

  16. @ Cătă aka Ciocohan Spermezeu
    îţi apare IP-ul tâmpitule.
    ştii ce nu înţelegi tu? eu m-aş bucura cel mai tare dacă munca voastră ar da roade şi mi-aţi dovedi că dincolo de figuri în cap şi ceartă via internet, e ceva de capul vostru. m-aşi bucura dacă aţi face piese bune. asta cu “tre’ să încurajăm trupele” e un mare rahat. de 30 de ani aud ce trupă mare e iris, şi sunt un căcat pe băţ, da’ nu se cade să spui asta. vezi tu, totuşi apar trupe noi care fac o treabă excelentă şi dovedesc că se poate. aş vrea să cred că şi voi puteţi şi nu sunteţi doar o adunătură de rataţi frustraţi.
    până una-alta, am încheiat “discuţia” şi v-am băgat la spam. aştept muzica şi evoluţia voastră, nu dejecţii.

  17. ce treaba ai tu cu iris????ti ciuda cumva ka nimeni nu te baga in seama, si ca esti un critic defapt care are probleme cu el insusii?ca trupa iris asa ca si tine este batrana mai batrana, ca ei au relaizat ceva si tu nimic remarcabil?gandestete la asta,nu ca suntem rai dar ce rost au criticile astea?pune ti intrebarea asta.

    si orice ai zice IRIS merita respect!

    • mie-mi place rocku’, tu ascultă dan spătaru şi iris. şi stillborn . poţi să te tăvăleşti şi-n chinuri, nimeni nu te opreşte. eşti un dobitoc şi bănuiesc că faci lucruri pe măsură. sau o dobitoacă. la prostie sexul nu face diferenţa.

    • [email protected] – dragă dobitocule, sărbători fericite şi ţie. sau… tăvălite? 118 932 salvează-l acum! mare trupă, mare caracter! 😆 😆 😆
      [youtube=http://www.youtube.com/watch?v=nhVfWKS_m7U]

    • “n-are” sau “nu are”. importanţă. şi ţie ţi-au vorbit degeaba profesorii la şcoală. 😆
      lasă, bagă iris şi trece. şi neapărat cu votcă la ficat, votcă ereditară… că te operezi în Germania pe lovelele fraierilor. dacă cunoşti vre-un porc gen păunescu.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *