Death Angel – Relentless Retribution (2010)

Filipinezo-americanii din Death Angel sunt una din cele mai ghinioniste formaţii. Au fost acolo când s-a născut valul american Thrash, au prins startul cu Anthrax, Metallica, Slayer, Exodus, Overkill, Megadeth şi toate celelalte nume care contau însă în ciuda faptului că au livrat materiale de calitate, succesul nu s-a lipit de ei.
S-au înfiinţat în 1982 în formula Rob Cavestany – chitară, Dennis Pepa – voce, bas, Gus Pepa – chitară şi Andy Galeon – tobe şi după numeroase schimbări de titulatură – printre care şi Dark Fury – s-au decis să folosească numele Death Angel. Pomenitele ghinioane au legătură şi cu această titulatură, mulţi crezând că sunt o formaţie Death Metal, i-au evitat. Trupa la aceea vreme explora sonorităţile NWOBHM (New Wave of British Heavy Metal) având punct de plecare trupe ca Iron Maiden şi Tygers of Pan Tang – o altă trupă marginalizată pe nedrept -, sonorităţile devenind mai brutale o dată cu trecerea la microfon al roadie-ului Mark Osegueda în 1984 care a debutat pe scenă la unul din cele 4 concerte în care Kerry King (Slayer) a cântat alături de Dave Mustaine în Megadeth. Istorie!
În 1986 imprimă demo-ul „Kill As One” al cărui producător a fost nimeni altul decât Kirk Hammett şi anul următur după semnarea contractului de disc cu Enigma Records lansează albumul de debut: „The Ultra-Violence”.
„Frolic through the Park” este scos tot de Enigma Records în 1988 şi datorită concertelor intense prin zona San Francisco şi interesul crescut pentru noul val brutal de Metal, multinaţionala Geffen pune ochii pe trupă şi le oferă un contract. Astfel este lansat „Act III” în 1990. Dacă eşti un roacăr cu trico’ Metallica, dar n-ai ascultat albumul acesta niciodată eşti un dobitoc la fel ca taximetristu’ în maiou care scuipă seminţe pe geam şi-n casetofon bubuie Guţă.

10 piese, aproape 45 de minute, un disc colorat pe care rădăcinile Thrash/Speed sunt completate de pasaje acustice şi infuzii subtile de Funk creând o atmosferă şi un feeling aparte. Ascultând „Veil of Deception” vocea lui Mark aminteşte fantomatic de Geddy Lee (Rush) iar în momentele brutale Mark are incisivitatea şi tonurile lui Steve “Zetro” Souza (Exodus). De la „Seemingly Endless Time”, trecând prin genialul „Stop”, „Veil of Deception”, „The Organization”, „A Room With a View”, „Discontinued” cu o construcţie ritmică complexă, „Stagnant”, „EX-TC”, „Disturbing the Peace” şi până la finalul cu „Falling Asleep”, Death Angel au livrat un produs impecabil.
„Act III” a fost produs de Max Norman (Megadeth) şi sună extrem de bine pentru acele vremuri, muzica complexă, soluţiile ingenioase şi variate conferind o dinamică aparte materialului şi trupa părea să fie în formă maximă.
Impedimentul numelui cu rezonanţă Death-Doom i-a făcut să lanseze single-ul „A Room With a View” – o baladă interpretată de chitaristul Rob Cavestany – sub titulatura prescurtată în D.A. şi când lucrurile păreau să meargă tot mai bine, trupa a prins un loc în turneul „Clash of the Titans” unde cap de afiş erau Megadeth, Slayer, Suicidal Tendencies şi Anthrax, în urma unui accident rutier bateristul Andy Galeon a fost grav rănit. Trupa a încercat o înlocuire temporală a lui Andy, dar lucrurile n-au funcţionat, Mark dezamăgit a părăsit trupa şi practic 8 ani de muncă s-au dus pe geam.
Rob Cavestany însă nu renunţă şi fără Mark continuă treaba schimbând titulatura formaţiei în The Organization şi scoţînd sub egida Metal Blade două albume: „The Organization” (1993) şi „Savor the Flavor” (1995), albume care au continuat linia albumului „Act III” cu infuzii oarecum mai substanţiale de Funk şi elemente Alternative.
În august 2001 trupa se reuneşte – în absenţa lui Gus Pepa, dar cu acordul acestuia este adus Ted Aguilar – pentru un concert de strângere de fonduri pentru Chuck Billy (Testament), bolnav de cancer, „Thrash of the Titans”.
Iniţial gândită ca o cântare de ocazie, trupa decide să rămână împreună şi astfel după semnarea unui contract cu Nuclear Blast, revin cu un album nou în 2004: „The Art Of Dying”, urmat în 2008 de „Killing Season” şi anul acesta de al cincilea lor album, acest  „Relentless Retribution”.

Cele 12 piese noi semnate Death Angel au acelaşi iz (old school) Thrash caracteristic cu riff-uri tăioase şi armonii colorate, ritmuri şi construcţii complexe şi şuruburi ingenioase ce conferă dinamică muzicii lor.
Death Angel n-au dat-o în Alternative Metal, Nu Metal sau Emo/Screamo, n-au angajat nici clăpar, nici un DJ sau samplerist, Mark Osegueda n-a dat-o în Hip Hop sau Rap, cântă acelaşi Metal complex şi incisiv pe care îl abordau şi la începutul anilor ’80, dar vis a vis de mulţi copiatori, o fac credibil, o fac cu nerv, au suficiente idei şi inspiraţie să nu lase senzaţia de ciorbă reîncălzită sau ciungă supra-mestecată.
„Relentless Revolution”, dinamicul şi incisivul „Claws in so Deep” care se întinde pe o durată de peste 7 minute, „Absence of Light”, „This Hate” sau o altă piesă de peste 6 minute, „Opponents at Sides” vibrează a vitalitate, respiră nerv, forţă şi dovedesc că Death Angel mai au resurse, au ce să spună şi transpună prin muzică. Au şi un moment mai aerisit, liric, tensionata “Volcanic”.
Când tot mai multă muzică sună a ceva sau nu sună a nimic, suntem bombardaţi cu produse prefabricate din clişee, plafonarea este tot mai apăsătoare, aplatizarea acută, noul Death Angel în ciuda abordării tradiţionale, sună proaspăt, revigorant.
Imprimat în studioul Audiohammer din Sanford, Florida,  sub bagheta producătorului Jason Suecof (TRIVIUM, AUGUST BURNS RED, THE BLACK DAHLIA MURDER, ALL THAT REMAINS, WHITECHAPEL, DEVILDRIVER) discul sună modern, dar respectă standardele Thrash tradiţionale. Coperta este lucrarea artistului Brent Elliot White (care a lucrat şi pentru JOB FOR A COWBOY, CARNIFEX, WHITECHAPEL).

Noul produs este promovat în Europa în cadrul turneului Thrash Fest alături de nume ca Exodus şi Kreator.

Detath Angel – Site Oficial
Death Angel – Pagină MySpace

16 comments on “Death Angel – Relentless Retribution (2010)

  1. Salut,
    Faina tare trupa. Albumul din 2008 il consider un album foarte bun, ceva in genul “We’ve Come for You All” al celor din Anthrax. Recunosc ca primul album nu l-am ascultat, deci ma pot face si taximentrist :)) (pacat ca e cam frig pentru maieu).

    • nu ştiu ce am…. mă enervează tot mai mult muzica suspectabilă de strict “cash in” şi “roacării” de week-end, dar care au tot felu’ de opinii “pertinente”… îmbătrânesc şi devin tot mai puţin tolerant.
      teoretic ai scăpat: “Act III” e al 3-lea lor album. 😛 😀 😆
      sunt curios ce o să facă Anthrax, au imprimat albumul “Worship Music” cu Dan Nelson la microfon în 2009, l-au re-imprimat cu John Bush la începutul lui 2010 şi cu revenirea (măscăriciului) Joey Belladonna nu se ştie dacă discul acela mai iese într-o formă sau alta vreodată….

      • Glumeam la faza cu taximetristu, nu prea gasesc de unde sa cumpar seminte :). In legatura cu Anthrax, cred ca dupa acest turneu big 4 o sa se orienteze si ei catre publicul mai larg (Oricum cam asta face orice formatie, si si ei pana acum prin modernizarea soundului tot acolo tintesc.Nu sunt conservator in muzica, dar daca mergi pe aceiasi linie muzicala doar schimband soundul si simplificand muzica nu mi se pare ca incerci sa experimentezi, ci doar sa atragi mai multa lume). Pana la urma banii conteaza cel mai mult. Recunosc ca mi-a placut mult tare un comment din articolele trecute, spus de RiFeOr, care spune cam totul : ” as vrea sa vad si eu unu’ sa zica ….bai fraierilor ….eu am inceput sa fac muzica sarac lefter…si a iesit primul album super ghiulea……daia tot ce incasez se duce la donatii si eu sa stau tot asa sarac lipit ca sa scot numa albume coioase, asta asa de dragul artei si a anti comercialilor ……”
        p.s. Scuze lungimea raspunsului.

        • ştiu că glumeai. 🙂 dar dacă totuşi te răzgândeşti, mă poţi plimba cu maşina, aduc CD-ul cu “Act III”. 😛
          nu ştiu… Anthrax cu John Bush au scos cele mai bune albume ale lor, ca şi la Judas Priest modernizarea, schimbările, căutările nu ştiu dacă le-au crescut numărul de fani… se pare că nu, de asta şi Priest l-a readus pe Halford şi au scos 2 albume care sunt evidente întoarceri la epoca de glorie din anii ’80… şi asta fac şi Anthrax aducând-ul pe Belladonna, deci fac un pas înapoi, un compromis.
          vezi tu, treaba e mereu mai al dracului, mai înbârligată decât pare…
          RiFeOr…. ce spune el sunt idealisme Che Guevara de adolescenţă. pe de o parte tot el spune că nu dă banii pe CD-uri, pe de altă parte totuşi cumpără şi CD-uri. şi şmecheria este la mijloc. consumatorul ajunge să cumpere ce i se sugerează, ce e mainstreeam (Metallica, Alice In Chains, Ozzy, Green Day, Depeche Mode, etc, etc, etc) şi nu prea mai face efortul să “sape” după ceva care să-i placă fără să i se spună că “asta-i pentru tine”. cum sunt la noi iris, o trupă de mâna a 3-a, fără conţinut, un Rock de bodegă în cel mai bun caz, dar de 30 de ani ni se spune că ăsta-i Rock-ul… şi noi toţi, contribuabili la CAS am ajuns să-i finanţăm operaţia unui alcoholic.
          şi asta iar are legătură cu responsabilitatea ca şi-n politică şi în orice. contează pe cine votezi, contează în cine investeşti…
          nu crezi că e profund nedrept că Van Gogh a murit de foame şi alţii au făcut avere pe seama lui?
          ideea aceasta că artistu’ tre’ să fie sărac este o prostie introdusă şi susţinută în mentalul colectiv… şi uite încă un aspect: noi nu dăm banii pe CD-uri, le descărcăm de pe net, dar artistu’ dacă totuşi câştigă ceva, să împartă banii…. what the fuck?
          cum spuneam, lucrurile sunt complexe. 😀
          deci:
          Fuck the left and fuck the right,
          Fuck the black and fuck the white,
          Fuck the East and fuck the West,
          Fuck the middle, fuck the rest.

          Fuck the beauty and the beast
          Fuck suicidal emo kids,
          Fuck aliens, fuck the reds,
          Fuck the things I just said… 😆

          [bandcamp track=3186342162 size=venti bgcol=FFFFFF linkcol=ed0727]

          • Cand am citat ce a zis RiFeOr nu m-am exprimat la textul propriuzis, ci la ideea in general, asa cum am inteles-o eu : De ce sa alergi dupa bani si sa faci ceva ce nu te reprezinta, doar sa ai contul cat mai mare, cand ai putea sa faci arta (poate chiar si de dragul artei). Stiu si raspunsul, trebuie sa manance si artistul ala, dar pur si simplu imi placea sa fiu idealist cateodata. Prea mult pragmatism strica 🙂 .
            Si nu, in conceptia mea artistul nu trebuie sa fie sarac ca sa fie bun.
            Si referitor la Van Gogh, sunt multi care au impartasit aceiasi soarta.Asta arata ca noi ca oameni nu respectam valoarea unui om decat dupa ce nu mai este (omul). Sau doar daca poti stoarce bani de pe urma lui :).
            p.s. versurile sunt foarte tari.

          • şi eu mă gândeam la faptul că consumăm (cumpărăm) marfă expirată, ce ne vinde “cel de sus” şi nu investim în artişti necunoscuţi care după un an-doi se văd nevoiţi să lase baltă tot şi să se angajeze vânzători la McDonalds… fiindcă nu toţi fac compromisul.
            înjurăm sistemul, dar facem parte din el şi-l susţinem.
            am şi eu păcatele mele, da’ prost nu-s. 😀

  2. ce aveti cu mine bai punkistilor? se pare ca fiecare intelge ce are chef pe aici …..ia zi si mie unde am postat eu minunea aia de vorba …sa vad si eu cum apare acolo in contest …

    • “am vazut pe un mtv cribs …cotetzul lu vocalul din disturbed ….la fel ca si ala din godsmack, korn…etc………pl mea dude , astia dau de bani si fac muzica dasta de “birt ” ca sa faca si mai multi …….si poate ca asta e procesul pe care noi nu avem de unde -l sti …si care probabil e normal…. cand esti sarac zici , bai eu fac arta si la kko cu aialalti …dar dupa ce ai 10 mil para in cont si case si kkturi ….se pare ca se schimba toti ….cred ca e un proces normal……cred ca e normal sa vrei sa vinzi noul produs de n-spe ori mai bine ca cel precedent ……..se pare ca pana la urma la asta se rezuma toata prajitura…..”cat iese”
      daia primele albume de obicei sunt cele mai bune …..ca apoi dau metalistii de parai si se schimba placa ……parca e clasica treaba …..

      as vrea sa vad si eu unu’ sa zica ….bai fraierilor ….eu am inceput sa fac muzica sarac lefter…si a iesit primul album super ghiulea……daia tot ce incasez se duce la donatii si eu sa stau tot asa sarac lipit ca sa scot numa albume coioase, asta asa de dragul artei si a anti comercialilor ……
      hm , ……………………dude, ce atata comercial si necomercial si toata futiciunea asta ……….e clara treaba ….omu canta sa faca bani si sa aibe pe masa cartabosi ….restul e …………… e prea mult pt. cel ce stie .” – Disturbed http://brushvox.wordpress.com/?s=Disturbed+%E2%80%93+Asylum+%282010%29

      chill dude, Relu te-a citat într-un ton pozitiv, chiar el spune “mi-a placut mult tare un comment din articolele trecute, spus de RiFeOr”…. eu mi-am amintit de ce mi-ai spus de ziua mea – “nu ma bag sa cumpar ca eu sunt ca eternul preten care vrea totul moca 🙂 ” – http://brushvox.wordpress.com/2010/09/02/va-salut-din-bucuresti/ – şi am făcut oarecum o conexiune/joncţiune.
      dude, nu ţi-ar fi plăcut ca măcar prietenii, aşa pretinşii fani să fi cumpărat CD-urile, să fi plătit biletu’ la concerte şi să fi putut cânta încă 5-6 ani, să fi scos încă 1-2 discuri? adică la Metallica plătim bilet, la Nation’s Slum – de exemplu – nu.
      ce spun eu este că suntem ignoranţi şi de multe ori vedem numai ce ni se arată sau ce ne convine….
      n-ai de ce să te superi, discutam şi noi pe faţă, nu te bârfeam.

  3. da, si eu glumeam ….dude, nu ma supar eu asa usor…….. oricum ce ziceam eu acolo nu se potriveste cu jonctiunile tale .. 🙂

    bai , dar pe vremea cand canta n.s. concertele erau organizate de case de cultura si faze dastea……nu a existat nici macar un concert n.s. organizat de n.s. ca sa zici ca banii sa vina la potofelul celor din trupa ….. dar da , inteleg ce spui ca prost nu esti … 🙂 vezi tu, eu discul pansament / tectonic ….lam cumparat de la st. o iosiv , si nu am fost singurul ….si as fi cumparat si n.s. daca aparea undeva ….

    eu zic ca nu suntem asa ignoranti …ci poate ca esti tu prea exigent sau maniac…..

    deci acuma ca am strans ceva bani sa cumpar un dvd , ce sa fac ? sa ma apuc sa caut pe internet tone de trupe de care nu am auzit ever …sau sa iau lejer ultimul machine head care stiu ca ma unge la suflet? cred ca eu ma bag la gasca ignorantilor … 🙂

    • se potriveşte dude, universul e rotund, funcţionează şi multe lucruri se leagă şi când nu ne dăm seama.
      am mai cântat noi şi pe barba noastră, dar prea puţin… ţii minte deplasarea la Baia Mare şi bricheta lu’ Ernst? 😆
      discu’ Pansament/Tectonic la St.O:Iosif – am “băgat” 75 de discuri la vânzare şi s-au vândut vreo 15 în “n” luni. UnSoricel – până-n prezent singurul cumpărător – a luat şi “All the Best, from Bucharest” şi “Frust-Rated XXX”. 😀
      sunt exigent şi maniac, admit asta fără să clipesc. şi diliu, dus, etc
      “Burn My Eyes” a fost un disc genial, nu ştiu dacă acum Machine Head mai au ceva de adăugat sau au intrat pur şi simplu în circuit, răiesc din amintiri. sunt curios dacă scot disc nou ce o să fie pe el.

  4. in fine, eu unul nu vad nici o jonctiune ..pt. mine e clar ca fiecare intelege ce vrea….si poate ca e normal asa ….

    15 e mai bine decat nimic sau decat 14….

    pai cine sa cumpere acuma n.s. dupa 15 ani de cand a fost tras…si dupa ce trupa nici nu mai exista, nu stie nici cucu bau de n.s…..cine sa cumpere acuma dude? daca era pus pe vinil atunci poate ca ar fi fost altfel …

    iar punksament , forget it….nimeni nu o sa stee pe net sa caute si sa se loveasca de” all the best from bucuresti …………..”pl mea, tu nu vezi care e miscarea?

    faci album , faci trupa , iesi si canti in cluburi , promovezi …etc …stii tu mai bine decat mine treaba asta ……si apoi te astepti sa cumpere careva …… tre sa te trezesti la realitate batrane…..wake up….vorba lu aia din machine head…more things change….

    i love you.

    • ultima oară am cântat anu’ ăsta într-un club şi erau 3 oameni în sală…. 😆 e drept, un tip cu freză rasta a venit şi m-am întrebat cine plm sunt, ce e muzica asta şi cum poate să dea de mine…. 😆 😆 😆
      eu îl citez (iar) pe Manson: I’m dying, I hope you’re dying too – şi nu mă refer la tine, ci la lume în general. se duce totu’ de râpă, da’ vreau să dansez până la sfârşit. 😀
      băh! mi-ar trebuii filmarea aceea cu tine când sari din avion. îţi explic io pentru ce, dar nu ştiu cum am putea rezolva treaba practic.

Leave a Reply to brushvox Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *