The Melvins – The Bride Screamed Murder (2010)

The Melvins Rocks! Şi Buzz Osbourne este o legendă iar trupa sa, The Melvins, sunt una din găştile etichetate Cult. Cu toate acestea cred că dacă ar venii la Bucureşti pentru un concert n-ar aduna nici 1000 de oameni. Eu unul n-am văzut nici un rocker cu tricou Melvins sau n-am auzit vre-un rocker pomenind de ei şi în ultimii 20 şi de ani am fost la ceva concerte şi m-am perindat ceva nopţi prin cluburi cu specific.
Mai ales peste balta mare lucrurile stau diferit. Trupa înfiinţată de Buzz (chitară şi voce) alături de Matt Lukin (bas) şi Mike Dillard (tobe) la începutul lui 1980 au pornit pe linia HC (Hardcore) Punk desenată de Black Flag introducând note experimentale, tempo-uri lente şi apelând nu o dată la un umor bizar ce aminteşte de Zappa sau Captain Beafheart.
Unii critici i-au desemnat ca fiind adevăraţii naşi ai Grunge-ului şi ascultând materialele Mother Love Bone, dar şi Soundgarden afirmaţiile au susţinere, dar sunt responsabili de formarea în mare măsură al sub-genului Sludge Metal. Pot fi înrudiţi într-o oarecare măsură cu Trouble şi mai ales cu Corrosion Of Conformity.

„The Bride Screamed Murder” lansat pe 1 iunie este al 20-lea lor album de studio, anteriorul material „Nude with Boots” datând din 2008.
De data aceasta gaşca este formată din Buzz, Jared Warren (bas, voce) şi Coady Willis (tobe, voce) – ambii membrii şi-n trupa Big Business şi alăturaţi lui Buzz din 2006 – , dar este prezent şi Dale Crover, bateristul trupei începând din 1984 şi din 2009 activ şi în trupa lui Mike Patton Fantômas.
Avem 45 de minute „Heavy stuff”, un Rock/Metal experimental, presărat cu atmosferă Stoner/Doom/Sludge şi „chestii” ce fac materialul să fie de Avangardă, nu chiar uşor de digerat. Pe lângă 8 piese proapete, Buzz a strecurat şi un cover, piesa faimoasă a lui Pete Townshend (The Who): „My Generation” transformată într-un trip lent şi apăsat.

„The Water Glass” pleacă de la riff-uri groase şi este o piesă plină de culoare şi tensiune, zgomote, solo de tobe, dialoguri vocale ce amintesc de cântecele milităreşti americane. Sar de la una la alta, o fac tumultuos, dar nonşalant.
„Evil New War God” este un Rock zgomotos, chitara accentuează tensiune, ruperile au iz clasic, introduc secvenţe Doom şi continuă şi solo-urile de tobe…
„Pig House” este un Rock cu iz aproape clasic, cumva are o rază de lumină în ea cu toate că este zgomotoasă, ritmul este mai susţinut, are o dinamică sănătoasă.
„I’ll Finish You Off” pulsează apăsat, are o notă aparte de Sludge, coboară în tonuri Doom, se aşează greoi peste ascultător.

„Electric Flower” pleacă mai vioi, ne aruncă înapoi undeva în anii ’70 la rădăcinile Heavy Metal şi riff-urile curg revigorant.
„Hospital Up” are parfum de Blues, note Grunge şi greutate Stoner/Sludge într-un amestec fluent în care procentajul se schimbă constant în funcţie de moment, construcţie.

„Inhumanity and Death” porneşte cu un bas fuzat, bâzâitor, vin şi riff-urile, ritmul este incisiv, apoi rup galopul şi introduc zgomote, experimente, tensiune şi nerv. Este o construcţie incisivă presărată cu tonuri vii.
„My Generation” este aproape de nerecunoscut, abordată lent, elemente de Blues şi Rock sunt aduse într-o zonă apăsată de Doom…
„P.G. x 3″ este probabil cea mai experimentală piesă de pe disc, cele peste 6 minute pleacă de la o temă lejeră, apoi intervine un cor cu valenţe aproape clasice ca-n final să fim număraţi ca la o hipnotizare…

Nu-i un disc uşor, dar cu siguranţă este un material interesant, un deliciu pentru cunoscători şi sper că o surpriză plăcută pentru ceilalţi.  🙂

8 comments on “The Melvins – The Bride Screamed Murder (2010)

  1. daca are macar trei ascultatori in alta parte, il inteleg, dar uite ca ne-am adunat si noi trei pe-aici, deci putem pune de o galerie mica, poate-poate… 😆
    sau lasa, o sa vina pe la 70-80 de ani, cand altii nu se mai uita la asa ceva 😛

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *