Sodom – In War And Pieces (2010)

Thomas Such la 18 ani avea în faţa sa o perspectivă sumbră şi gri de a-şi trăi viaţa în subteran ca miner în oraşul său natal Gelsenkirchen din Germania. Inspirat de Motorhead şi Venom, alege un nume de scenă mai răsunător: Tom Angelripper, pune mâna pe bas şi se poziţionează în faţa microfonului şi împreună cu chitaristul Frank “Aggressor” Testegen şi bateristul Rainer “Bloody Monster” pun bazele formaţiei Sodom în 1981.
În scurt timp Rainer este înlocuit de Chris “Witchhunter” Dudek şi începe un şir lung de schimbări şi pe postul de chitarist, până-n prezent trupa „consumând” circa 10 chitarişti şi 3 baterişti.
Primul EP „In the Sign of Evil” din 1984 şi albumul de debut „Obsessed by Cruelty” din 1986 sunt compuse sub semnul Black Metal-ului cu infuzii de Thrah Teuton, critica considerând trupa o simplă copie de mâna a doua a celor din Venom.
Lucrurile se schimbă odată cu venirea în trupă a lui Frank “Blackfire” Gosdzik, chitaristul care-l convinge pe Tom să abordeze subiecte sociale, politice şi teme legate de războaie şi să-şi coloreze mai mult şi muzica, sonorităţile de Black dispar şi se impun cele Thrash.

Aceste schimbări se simt pe „Persecution Mania” din 1987 şi se consolidează pe „Agent Orange” din 1989, ultimul disc cu Frank la chitară care este cooptat de Mille Petrozza pentru a completa formula din Kreator. „Ausgebombt” se dovedeşte un succes al vremurilor şi discul produce vânzări de peste 100.000 de exemplare numai în Germania.
Următoarele două albume, „Better Off Dead” (1990), respectiv „Tapping the Vein” (1992) aduc elemente Death Metal în sonoritatea trupei, elemente ce dispar pe următorul „Get What You Deserve” (1994) şi îşi fac loc infuzii Punk. Este momentul în care Tom începe şi o carieră solo paralelă, prelucrează aşa zise cântece germane de pahar şi petrecere „schlagers” în manieră Metal.
Următorul album Sodom, „Masquerade in Blood din 1995 continuă linia anteriorului material ca „’Til Death Do Us Unite” din 1997 să aducă elemente Hardcore/Crossover pe lângă filonul Thrash.
Revin la Thrash-ul tradiţional Teuton cu „Code Red” în 1999 şi în aceleaşi sonorităţi de anii ’80 este conceput şi albumul „M-16” din 2001, disc concept în jurul Războiului din Vietnam, material care le aduce şi un conflict deschis cu con-naţionalii din Destruction care-i acuză că le-au copiat şi furat sound-ul.

Albumul „Sodom” continuă linia retro, este lansat în 2006 ca anul următor să fie scos „The Final Sign of Evil” material care reuneşte componenţa trupei din 1985 şi conţine versiuni reinterpretate ale pieselor de pe EP-ul de debut şi 7 piese scrise iniţial pentru albumul „In the Sign of Evil” din aceeaşi perioadă, disc însă care n-a mai fost realizat.
Şi au mai trecut trei ani, Sodom revin, Tom are – evident – doi colegi proaspeţi, însă cele aproximativ 48 de minute ale acestui „In War And Piece” conţin acelaşi tip de Thrash Teuton, uşor linear şi predictibil, dar absolut corect şi percutant mai ales fanilor devotaţi abordării conservatoare al Metal-ului anilor ’80.
Recunosc, n-am mai ascultat un album Sodom cap-coadă de la „Agent Orange” ( 1989 😀 ), Tom sună la fel, ba parcă e mai proaspăt, m-a surprins şi cu o semi-baladă – „God Bless You” – şi versiunea DeLuxe conţine 10 imprimări live de la Wacken din 2007 care sună neaşteptat de bine.
Unele lucruri sunt menite să nu se schimbe niciodată…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *